Articole & Noutati

25 Jul

Piata asigurarilor maritime in Romania

Comertul maritim joacă un rol vital în susținerea economiei globale. Asigurările maritime au fost, probabil cea mai veche formă de asigurare. În România, aceste asigurări dețin o cotă cumulabilă scăzută, aproximativ 0,8% din totalul pieței de profil.

În plan global, piaţa în sine a fost marcată în ultimii ani de o reducere a primelor de asigurare şi de condiţii mai permisive pentru clienți. Daunele au fost şi ele mai scăzute ca frecvenţă, dar severitatea anumitor cazuri poate genera pagube uimitoare.

 

Recuperarea despăgubirilor în caz de daună în domeniul maritim

Daunele maritime sunt diferite de alte tipuri de daune pentru că pot avea loc în diverse locuri din lume unde navele fac comerţ. Este important să apelezi la personal specializat cu experiență în asigurările maritime  încă de la început, astfel încât să poţi minimiza pierderile şi să beneficiezi de asistenţă.

Fiecare daună este notabilă în felul ei, nu există două daune identice, nu există proceduri identice de remediere a avariilor, astfel încât instrumentarea acestora necesită o cunoaştere adecvată atât a elementelor constructive şi specifice ale navelor asigurate, cât şi a modului în care un tip de eveniment poate produce anumite avarii. Acesta este motivul pentru care la Verasig Broker de Asigurare suntem permanent alături de clienţii noştri. Suntem unul dintre brokerii români cu un portofoliu bine dezvoltat pe liniile maritime. Dacă ne raportăm la valoarea despăgubirii, ne-am implicat şi am obţinut pentru clienţii noştri şi despăgubiri de 400.000 euro, şi de 10.000 euro, de la avarii particulare până la daune totale.
În acest domeniu, pregătirea profesională a persoanelor implicate în stabilirea dreptului şi a valorii despăgubirii este extrem de importantă şi adevăratele probleme apar atunci când asigurătorul nu apelează la experţi. La Verasig Broker de Asigurare oferim consultanță și asistență la daună și facilităm recuperarea rapidă a despăgubirilor prin consultanță și asistență în caz de daună pentru toți asiguratorii din piață, și în exclusivitate, efectuăm direct instrumentarea și lichidarea dosarelor de dauna în parteneriat cu Pavalascu Risk Consultants reprezentant Crowford International în România.

Există poliţe obligatorii pentru ambarcaţiuni?

În România, nu există o asigurare de răspundere obligatorie pentru ambarcațiuni. Dacă ne referim la navigaţia fluvială, care deţine ponderea cea mai mare în România, sunt extrem de multe coliziunile între nave, coliziuni care afectează atât ambarcaţiunile, dar, mai ales, mărfurile transportate. Recuperarea pagubelor rezultate este uneori greoaie pentru că sunt puţini armatori de nave fluviale care deţin o poliţă de asigurare acoperitoare. Considerăm că este necesară impunerea de către autorităţi a unei asigurări de răspundere civilă a navei pentru riscul de daune produse terţilor prin coliziuni, pentru o limită minimă de 100.000 euro, astfel încât păgubiţii în astfel de evenimente să aibă un suport real în recuperarea pagubelor.

Există potenţial asigurabil în România?

Deși nu mai există o flotă românească de nave maritime, de mulţi ani potenţialul asigurabil se referă, în general, dar nu în exclusivitate, doar la navigaţia maritimă costieră şi la navigaţia fluvială.
Există totuși o tendinţă de reînnoire a flotei, atât cea maritimă costieră, cât şi cea fluvială. Mulţi armatori achiziţionează unităţi noi, cu calităţi tehnice net superioare vechilor flote. De asemenea, mulţi armatori găsesc resursele financiare pentru reparaţii capitale ale unităţilor deţinute şi învechite, întinerind astfel vârsta navelor. Toate acestea conduc permanent la o creştere a potenţialului asigurabil, chiar dacă nu atât de rapid pe cât ar fi de dorit.